Efter några intensiva timmar i Göteborg så märker jag att det plötsligt finns några minuter över för reflektion och eftertanke innan flyget går tillbaka till Stockholm. Jag sätter mig längst in i lokalen med mitt kaffe, startar datorn och börjar gå igenom dagens mejl.

Trots att jag försöker fokusera på inkorgen så märker jag att blicken om och om igen fastnar på en kille som jobbar på caféet. Jag reflekterar åt att han ägnar varje kund sin uppmärksamhet, byter några personliga ord med var och en och önskar dem en trevlig dag.

Jag ska erkänna att jag blev ärligt glad när han gav mig kred för mina nya glasögon, eller den gången han erbjöd ett starkare kaffe då han såg att jag behövde det. Ja, det var väldigt tidigt på morgonen och mina ögon var kanske inte helt skarpa.

Som kund känner jag att det handlar om att bli sedd, att känna att jag är viktig och att de verkligen bryr sig om mig. Caféet i Göteborg lyckades fånga mig och mycket på grund av den där killen, han som gjorde skillnad och såg mig.

Jag tänker att det handlar om att bära med sig minnen, att det är minnena som gör skillnaden. Hur fint, unikt, modernt osv. caféet, butiken, köpcentrumet är så spelar det mindre roll. Det absolut viktigaste är bemötandet. Hur jag blir bemött och vad jag bär med mig därifrån.

Just dessa tankar har haft en stor del i beslutet att köra igång med Notifind. Bra service genererar ett bättre resultat för butiken men skapar även en ökad trygghet för personalen och minskar butikens svinn.

Den 28 april kör Dagens Handel och Habit ett frukostseminarium som handlar om just detta, där Notifind och jag är med som en av talarna.

Hoppas vi ses där!

Jenny Hedström
Retailchef Securitas & ansvarig Notifind

Läs mer och anmäl dig till frukostseminariet här >>

 

 

"En stor latte tack!" - By Notifind - - Kommentarer inaktiverade för En stor latte tack! Comments